Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(36)
Forma i typ
Książki
(35)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
tylko na miejscu
(32)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(12)
Kielce - Czytelnia
(11)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Busko zdrój - czytelnia
(11)
Opatów - wypożyczalnia
(3)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(3)
Pińczów - wypożyczalnia
(2)
Pińczów - czytelnia
(2)
Sandomierz - wypożyczalnia
(5)
Starachowice - wypożyczalnia
(3)
Staszów - wypożyczalnia
(16)
Włoszczowa - czytelnia
(8)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946- )
(6)
Kalinowska Maria
(4)
Dzierzgowska Irena
(3)
Bonstingl John Jay
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Dziedzic Anna
(2)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(2)
Dzierzgowski Sergiusz
(2)
Gutowska Joanna
(2)
Rościszewska-Woźniak Monika
(2)
Taraszkiewicz-Kotońska Małgorzata
(2)
Tomaszewska Agata
(2)
Umińska Marta
(2)
Coste Daniel (1940- )
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fish Della
(1)
Grondas Marek
(1)
Gurycka Antonina (1920-2009)
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kołodziejczyk Witold
(1)
Lipman Matthew
(1)
Martyniuk Waldemar (1956- )
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Oscanyan Frederick S
(1)
Sharp Margaret Ann
(1)
Sikora-Banasik Dorota
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Zawadowska Janina
(1)
Żmijski Janusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(36)
Temat
Nauczanie
(8)
Nauczyciele
(6)
Szkolnictwo
(4)
Zarządzanie jakością
(3)
Drama (pedagog.)
(2)
Gimnazja
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Mowa
(2)
Przedszkola
(2)
Rodzice
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Słuchanie
(2)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wydawnictwa świetlicowe
(2)
Cykl Deminga
(1)
Deming, W. Edwards (1900-1993)
(1)
Dziecko
(1)
Filozofia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Język polski
(1)
Języki
(1)
Języki żywe
(1)
Kaizen
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Legendy polskie
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Organizacja
(1)
Pedagogika
(1)
Polska
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Przywództwo edukacyjne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Rodzina a szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo a rodzina
(1)
Szkoły
(1)
Sztuka
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zarządzanie
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
1901-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 88-98
Książka przedstawia zasady TQM i ich zastosowanie w edukacji. Autor, John Jay Bonstigl, rozważa przyczyny, dla których Amerykanie zarzucili TQM, by znów się nim zainteresować, gdy stał się podstawą niezwykłej powojennej przemiany Japonii z kraju trapionego niedostatkiem i brakiem wysokiej jakości produktów eksportowych w przemysłową potęgę i czołowego eksportera jakości, jakim jest dzisiaj. Bonstingl objaśnia Czternaście punktów, na których W. Edwards Deming oparł ruch Jakości Totalnej, i odnosi je do sfery edukacji. Proponuje szkołom odejście od nauczania i testowania na rzecz rozwinięcia takich procesów, które wspierają ciągłe doskonalenie się wszystkich osób zaangażowanych w pracę szkoły: uczniów, nauczycieli, dyrekcji, pozostałego personelu, rodziców, przedsiębiorców i członków społeczności lokalnej. [Opis z okładki].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264332 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 229432/czyt.37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 371.383
Bibliogr. s. 117-118.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 226419, 226420 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 226418/czyt.37 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24059, 24060 (2 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczyć Lepiej... Metodyka Nauczania)
Autor
Forma i typ
Symbol UKD: 371.322:371.1:37.01
Bibliografia strony 49-50
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 248942 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 220316/czyt.37 (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36118 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/60 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39392 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozwój Zawodowy Nauczyciela)
Temat
Symbol UKD: 371.123:371.13/.14
Znaczną część książki stanowią tab.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 242497/czyt.37 (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26223 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49223 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 221652 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 220319/czyt.7 Mat.Rep. (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34539 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20730 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Autor przekazuje własne doświadczenia związane z zarządzaniem szkołą (styl zarządzania, TQM, wizja edukacji, projekt Szkoła przyszłości, planowanie działań, powierzanie odpowiedzialności, plan pracy, szkoła jako ucząca się organizacja, dyrektor - lider przyszłości, prawa efektywnej szkoły). Nowy model szkoły ; Kierowanie zgodne z wartościami ; W poszukiwaniu wizji ; Wspólny kompas ; Procedura uzgadniania działań ; Mapa drogi do celu ; Powierzenie odpowiedzialności ; Szkoła jako ucząca się organizacja ; Dyrektor - lider przyszłości ;
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: s. 9-19 : Nauczanie języków obcych dzieci w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i problemy / Teresa Siek-Piskozub.
Zawiera: S. 20-39 : Wczesne rozpoczynanie nauki języków / Dominika Krzemińska.
Zawiera: S. 40-50 : Psychorozwojowe uwarunkowania wczesnej edukacji językowej / Ewa Wieszczeczyńska.
Zawiera: S. 51-59 : Nauczyciel języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Maria Stec.
Zawiera: S. 60-70 : Zintegrowany język obcy jako element edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Sradomska.
Zawiera: S. 73-82 : Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej : kompetencje językowe małych uczniów / Mariola Bogucka.
Zawiera: S. 83-98 : Rozwój sprawności receptywnych we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Joanna Gładysz.
Zawiera: S. 99-109 : Sprawność mówienia produktywnego we wczesnoszkolnej edukacji językowej / Aldona Sopata.
Zawiera: S. 110-126 : Trudna sztuka czytania w języku obcym w pierwszym etapie kształcenia / Małgorzata Pamuła.
Zawiera: S. 127-145 : Twórcze i odtwórcze aspekty wczesnego nabywania sprawności pisania w języku obcym / Joanna Zawodniak.
Zawiera: S. 146-159 : Diagnoza i ocena postępów uczniów na lekcjach języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Magdalena SZpotowicz.
Zawiera: S. 160-178 : Świadomość wielokulturowa dziecka w strukturze kompetencji międzykulturowej - od teorii do praktyki / Anna Jaroszewska.
Zawiera: S. 181-188 : CLIL sposobem na włączenie języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej / Katarzyna Nicholls.
Zawiera: S. 189-199 : Nauczanie wielozmysłowe - stara metoda w nowoczesnej szkole? / Agnieszka Krajewska.
Zawiera: S. 200-213 : Gry i zabawy (z) językiem obcym, czyli kilka słów o tym, jak unikać monotonii metodycznej / Marta Kotarba-Kańczugowska.
Zawiera: S. 214-232 : Środki dydaktyczne wykorzystywane w nauczaniu dzieci / Izabela Jaros, Anna Raulinajtys.
Zawiera: S. 233-245 : Podejście storyline - kreatywna współpraca nauczyciela i ucznia / Mieczysława Materniak.
Zawiera: S. 246-259 : Dzieci sieci - technologie informacyjno-komunikacyjne - jak nie zgubić wartości i przygotować dzieci do funkcjonowania w społeczeństwie przyszłości / Agata Hofman.
Zawiera: S. 260-267 : Wybrane zasady pracy z dzieckiem nadpobudliwym i dyslektycznym na lekcji języka obcego / Wioletta Szóstak.
Cechy rozwojowe dziecka w wieku 3-7 lat. Charakterystyka procesu aktywizacji języka obcego. Język jako wrodzony narząd biologiczny - opinie współczesnych naukowców. Hipoteza okresu krytycznego. Hipoteza różnicy fundamentalnej. Czy warto zaczynać w bardzo młodym wieku? Praca z dziećmi: motywacja, inteligencja wieloraka, style uczenia się, potrzeba uwagi, koncentracja uwagi, faza ciszy. Charakterystyka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Praktyczne aspekty nauczania dzieci w wieku wczesnoszkolnym: kary i nagrody, wykorzystanie pomocy wizualnych, dobór podręcznika, wykorzystanie piosenek i rymowanek w trakcie zajęć, prace ręczne, historyjki, uczestnictwo w programie eTwinning. Fazy wczesnego okresu szkolnego. Rozwój poznawczy. Rozwój osobowości. Zasady nauczania języka obcego. Kształcenie nauczycieli języka obcego. Współczesny nauczyciel języka obcego. Praca w edukacji wczesnoszkolnej. Raport Rady Europy na temat głównych zasad tworzących podstawy pedagogiczne do nauczania dzieci języków. Polski system kształcenia językowego. Trudności w przeniesieniu modelu zintegrowanej edukacji na edukację języka obcego. Płaszczyzny integracji. Terminologia i wielość pojęć zwiazanych z tzw. integracją. Zintegrowanie w interpretacji autorów dostępnych programów nauczania do edukacji zintegrowanej i języka angielskiego. Podnoszenie świadomości nauczycieli. System opisu kompetencji językowych. Językowa kompetencja komunikacyjna. Postawa ciekawości poznawczej. Wiedza i sprawności językowe. Umiejętności personalne. Umiejętności uczenia się. Wrażliwość interkulturowa. Optymalne warunki dla rozwoju sprawności receptywnych. Metody i techniki rozwijania sprawności rozumienia ze słuchu (podejście narracyjne, metoda reagowania całym ciałem, techniki rozwijania sprawnosci rozumienia ze słuchu). Sprawność mówienia. Czynniki stanowiące o specyfice wczesnoszkolnej edukacji językowej. Zasady rozwijania sprawności mówienia we wczesnoszkolnej edukacji językowej. Badania rozwoju sprawności mówienia. Techniki wspierające sprawność produktywnego mówienia na etapie wczesnoszkolnym. Czym jest czytanie? Czytanie w języku drugim. Opis kompetencji komunikacyjnych na poziomie A1 (leksykalna, gramatyczna, semantyczna, fonologiczna, ortograficzna, ortoepiczna). Kompetencje związane z umiejętnością czytania (dekodowanie). Rozwój umiejętności czytania (umiejętności metafonologiczne, rozwój umiejętności metaleksykalnej w procesie czytania). Strategie czytania. Metody i techniki rozwijania sprawności czytania u dzieci. Wczesna nauka pisania a stereotypy. Współzależność pisania w języku pierwszym i drugim. Dziecko jako naśladowca i odkrywca symboliki języka. Pisanie obcojęzyczne w praktyce nauczania. Egzemplifikacja heurystyczno-operacyjnego modelu nauki pisania. Ocenianie dzieci w polskim systemie edukacji. Wspomagania szczegółowe dotyczące języka obcego nowożytnego w podstawie programowej. Wymagania szczegółowe w ocenie opisowej. Sposoby oceniania poszczególnych sprawności i umiejętności. Planowanie i bieżące ocenianie efektów uczenia się. Wdrażanie do samooceny. Portfolio. Kompetencje kluczowe w perspektywie edukacji XXI wieku. Pojęcie kompetencji międzykulturowej. Kompetencja międzykulturowa a świadomość wielokulturowa dziecka. Kształtowanie świadomości wielokulturowej dziecka w praktyce szkolnej (uwarunkowania prawno-organizacyjne, znaczenie podręcznika oraz innych materiałów dydaktycznych, zastosowanie gier i zabaw językowych, pacynka jako pośrednik międzykulturowy, multimedia jako cenne źródło treści z pogradnicza kultur, aspekt edukacji muzycznej, wykorzystanie tekstów narracyjnych, wdrażanie uczniów do czytania oraz pisania w języku obcym). Czym jest CLIL? Podstawa programowa edukacji wczesnoszkolnej a CLIL. Nauczanie języka obcego przez nauczyciela nauczania zintegrowanego. Nauczanie języka obcego przez innego nauczyciela. Inteligencje wielorakie. Nauczanie wielozmysłowe - w przyjaźni z uczącym się dzieckiem. Wpływ predyspozycji percepcyjnych na preferowane przez uczniów aktywności. Przykłady gier i zabaw dla uczniów o różnych preferencjach sensorycznych. Próba zdefiniowania środków dydaktycznych oraz pełnionych przez nie funkcji. Prezentacja środków dydaktycznych stosowanych w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Czym jest storyline? Storyline a kreatywne uczenie się i nauczanie. Dlaczego warto wprowadzić storyline w procesie wczesnej nauki języka obcego? Storyline w praktyce. Narzędzia służące komunikacji w nauczaniu języka angielskiego wspomaganym technologią informacyjną (blogi, wieloużytkowe domeny, poczta elektroniczna, wiki). Zadania i ćwiczenia polegające na wykorzystaniu internetu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 222725 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 222724/czyt.37 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36119 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46081 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A 229136 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27499 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/63 f (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23521 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23522 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/109 f (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23523 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27497 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/110 f (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23524 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27498 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A 229433, 224993 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 225212/czyt.37 (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23058 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49320 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 372.872/.876:37.036
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35425 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21999 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 37.091.321
Kwartalnik Pedagogiczny - Suplement.
Bibliogr. przy art.
Poza artykułami o pracy i kształceniu nauczycieli (O autonomii nauczyciela; Intuicyjne i naukowe przesłanki decyzji nauczyciela; Ocenianie nauczycieli jako rezultat właściwości ucznia), prace dot. integracji w szkolnictwie angielskim oraz nauczania dzieci z zespołem Downa w Hiszpanii. Ponadto, z praktyki pedagogicznej, m. in.: Metody aktywizujące w kształceniu nauczyciela; Edukacja literacka w nauczycielskim kolegium polonistycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35424 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 229434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A 229137 (1 egz.)
Busko zdrój - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S/64 f (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23403 (1 egz.)
Włoszczowa - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej